7 najlepších potravín pre nízkokalorickú diétu

0
256

Vybrali sme pre vás 7 najlepších potravín, ktoré sú skvelým doplnkom ketónovej diéty.

Ketónová diéta je v dnešnej dobe veľmi populárna. Štúdie dokonca naznačujú, že táto nízkosacharidová diéta nielen pomáha pri chudnutí, ale taktiež zmierňuje príznaky pri cukrovke a epilepsii. Dôležité je, aby sa vaša strava pri ketónovej diéte skladala z kvalitných surovín plných vitamínov a minerálov. Pozrite sa s nami, aké potraviny by vo vašom jedálničku nemali chýbať.

Mliečne výrobky
Mliečne výrobky s vysokým obsahom tuku, ako sú syry, jogurty a tvaroh, sú dobrou voľbou na raňajky alebo desiatu.

Vyskúšať môžete aj fermentované mliečne výrobky. Vďaka fermentačnému procesu, pri ktorom dochádza k čiastočnému štiepeniu mliečneho cukru, sú šetrnejšie k vášmu tráveniu a sú vhodné aj pre tých, ktorí majú problém s trávením laktózy.

Listová zelenina
Šaláty všetkého druhu majú nízky obsah sacharidov a sú plné vitamínov A, B, C, E, K, horčíka a železa. Pri výrobe šalátov môžete využiť svoju fantáziu a obmieňať ich podľa ľubovôle. Pokiaľ použijete kvalitný olivový alebo avokádový olej, pomôžete vášmu telu tiež využiť vitamíny rozpustné v tukoch. Vyskúšajte aj MCT olej, vďaka ktorému zrýchlite navodenie procesu ketózy.

Mäso
Mäso a mäsové výrobky prirodzene neobsahujú sacharidy a sú dobrým zdrojom bielkovín a tukov. Preto sú jedným z hlavných surovín u ketodiéty. Je odporúčané dávať prednosť mäsám z voľných chovov než nákupom v supermarketoch.

Vajcia
Vajcia je skvelý zdroj bielkovín. S jedným vajcom dodáte svojmu telu približne 6 g bielkovín a 5 g tukov. Zároveň má nízky obsah sacharidov, preto je výborným doplnkom vašej ketodiéty. Obsahuje veľa minerálov a vitamínov. Odporúčame vyberať si vajcia z voľného chovu.

Ryby a morské plody
Vedeli ste, že ryby a morské plody nemajú žiadne cukry, zato sú bohaté na bielkoviny, omega-3 mastné kyseliny, jód a vitamíny A, D, E, K? Do vašej keto stravy rozhodne patrí. Čo sa týka obsahu tuku, záleží na type ryby. Medzi tučnejšie patrí losos, makrela alebo tuniak.

Kokos
Kokos obsahuje približne 6 g sacharidov na 100 g, môžete ho použiť do jogurtov alebo ako desiatu pre zdroj zdravých tukov a vlákniny. Kokosová múka je tiež skvelá alternatíva na pečenie nízkosacharidových dezertov. Veľa keto receptov môžete nájsť na internete.

Orechy
Orechy pri diéte sú skvelým zdrojom bielkovín, tukov, omega-3 mastných kyselín, minerálov a vitamínov. Starostlivo si vyberajte druhy, pretože napríklad pekanové orechy obsahujú iba 4 g sacharidov na 100 g, kešu ich môžu obsahovať až 26 g.

Předchozí článekAko urobiť zo zimnej svadby nezabudnuteľný zážitok?
Další článekAko vybrať to najlepšie pyžamo na zimu?